Accessibilitat i mobilitat reduïda
Impulsem l’accessibilitat universal a la xarxa de metro
Des de l’any 1992, les estacions de la xarxa de metro que es construeixen o es rehabiliten garanteixen l’accessibilitat. Continuem treballant per fer que el metro sigui més accessible per a tothom amb l’adaptació progressiva de les instal·lacions, la implantació, a tota la xarxa, de distribuïdores amb sistema de navegació per veu, d’encaminadors per a persones cegues en moltes estacions i de dispositius lluminosos de tancament de portes cada dia a més trens. Des del 2012, hi ha disponible el mapa en relleu de la xarxa de metro i una guia de metro en braille, actualitzada al 2024, als Punts TMB d'informació i atenció al ciutadà.
Tota la xarxa de metro de Barcelona és accessible, llevat d’algunes estacions (12 de les 165 estacions totals).
Estacions pendents d’adaptació:
L1: Plaça de Sants, Espanya, Urquinaona i Clot
L3: Espanya
L4: Verdaguer, Urquinaona i Ciutadella-Vila Olímpica
L5: Virrei Amat, Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants
Navega per la informació de cada línia de metro i de les seves estacions mitjançant el mapa de metro.
Enllaços entre línies/operadors no adaptats:
Catalunya L1/Rodalies - L3/FGC (no és accessible l’enllaç des de la L1 de metro i Rodalies a la L3 de metro i FGC, i a la inversa).
Passeig de Gràcia L2/L4 - L3/Rodalies/Renfe (no és accessible l’enllaç des de la L2 i la L4 de metro a la L3 de metro i Rodalies/Renfe, i a la inversa).
Clot L1 - L2 (no és accessible l’enllaç des de la L1, que és una estació no accessible, a la L2, que és una estació accessible, i a la inversa).
Xarxa de bus 100% accessible
Des del 2007, la xarxa de bus està adaptada en la seva totalitat per a persones amb mobilitat reduïda (PMR). Els autobusos de la flota disposen de seients reservats a l’interior dels vehicles i rampa d’accés al vehicle.
Amb els nous vehicles incorporats el 2020, les persones amb mobilitat reduïda disposen de noves millores d’accessibilitat com ara portes més amples i el desplegament d’una rampa que s’ajusta a l’obertura de les portes, per facilitar la maniobrabilitat dels usuaris en cadira de rodes. La millora més destacable és la disposició enfrontada dels dos espais reservats per a cadires de rodes, escúters i cotxets infantils; a més a més, queda garantida la seguretat de l’usuari en cadira de rodes gràcies a una barra de subjecció lateral plegable i a unes cingles ajustables.
També hem fet que els nostres autobusos siguin accessibles a les persones amb discapacitats visuals que consitsteix en avisadors de parada sonors a l’exterior dels vehicles, amb el dispositiu d’infoaccessibilitat A les validadores de l’interior dels vehicles, hi trobaran una senyalització que, mitjançant el contrast de colors també en braille, els permet llegir el número de calca (número identificador del vehicle) del bus en què viatgen.
Accedeix a la pàgina del mapa de bus.
Accés d’escúters a les xarxes de metro i bus
L'accés als escúters de mobilitat per viatjar a les xarxes de metro i bus està regulat, així com la seguretat dels usuaris i de la resta de passatge
Altres instal·lacions accessibles de TMB
El Barcelona Bus Turístic disposa de les mateixes facilitats que la resta de la flota d’autobusos pel que fa al pis inferior i disposa, també, d’un bucle inductiu per a les persones sordes amb audiòfon per tal de millorar l’escolta de l’audioguia.
El Telefèric de Montjuïc és, des del 2007, una instal·lació totalment adaptada. L’any 2008 va rebre el certificat d’accessibilitat universal.
Tecnologia per millorar l’accessibilitat i autonomia dels usuaris del transport públic amb discapacitat visual
A la pàgina Eines d'accessibilitat trobaràs les solucions que dissenyem per facilitar l’accessibilitat a la xarxa de transports de TMB.