Preguntes freqüents sobre TMB App
Resol aquí els teus dubtes.
Compte d'usuari
És necessari registrar-me per utilitzar la TMB App?
No és necessari tenir un compte d’usuari per utilitzar la gran majoria de funcionalitats de TMB App relatives a cerca i planificació del transport. Sí és requerit tenir un compte d’usuari per realitzar operacions de forma segura, emmagatzemar informació personalitzada per poder-la utilitzar sempre que vulguis i realitzar certes gestions.
A banda de garantir la seguretat d’accés a les teves dades i poder realitzar gestions amb traçabilitat garantida, tenir un compte JoTMBé t’ofereix poder accedir a altres avantatges que poden ser del teu interès, mitjançant el programa de punts.
El compte JoTMBé també és accessible des del web de TMB i permet utilitzar tots els serveis que tens a la TMB App.
Com em puc registrar?
Registrar-se a JoTMBé és fàcil i ràpid. Si no disposes d’un compte, pots fer-ho amb el teu correu electrònic i contrasenya o bé utilitzar els teus comptes de Facebook, Google, AMB o Apple.
Et recomanem que recordis com t’has registrat i utilitzis sempre que puguis el mateix mètode per fer log-in a l’aplicació.
En registrar-te, hauràs d’acceptar els termes i condicions de servei i la política de privadesa establerta per TMB. Si vols saber més sobre com tractem les teves dades, pots informar-te'n a la Política de privadesa.
Com iniciar sessió?
Si ja tens compte JoTMBé, iniciar sessió és molt fàcil. Recorda fer-ho sempre amb el correu electrònic amb què et vas registrar.
Així mateix, si estàs utilitzant log-in social amb Facebook, Google, Apple o AMB, assegura’t que el correu electrònic amb què estàs registrat en aquests comptes coincideix amb el del teu compte JoTMBé,
No recordo si estic registrat. Com puc saber-ho?
En cas que no estiguis segur d’estar registrat, et suggerim que provis de prémer l’opció no recordo la meva contrasenya. En aquest procés hauràs de donar el teu correu electrònic i el sistema comprovarà si és a la nostra base de dades. Si hi és, rebràs un correu electrònic amb el qual podràs restablir les teves dades d’accés. Si no hi és, el sistema et notificarà que no existeix aquest usuari, i, per tant, hauràs de procedir a registrar-te.
Tinc problemes per accedir al meu compte JoTMBé
Si tens problemes per accedir al teu compte, pot ser per diversos motius. Et donem possibles causes i consells per poder determinar què has de fer:
- Podria ser que hi hagués problemes de connexió o que, degut a alguna indicència, el servei d’identificació no estigui disponible. En aquest cas, recomanem que provis d’accedir-hi al cap d’una estona. Si és degut a la connexió, assegura’t que tens una connexió estable a internet.
- Podria ser que estiguis provant d’accedir-hi amb un usuari no correcte. Per exemple, un correu electrònic erroni. En aquest cas, recomanem que triïs l’opció no recordo la contrasenya per tal de poder determinar si existeix l’usuari o no.
- Si vas fer log-in a través del teu compte Apple, és important que ho facis sempre amb aquest mètode, especialment si tens el teu compte Apple configurat perquè no comparteixi el teu correu personal. Si fos el cas, Apple genera per cada usuari un correu electrònic *********@icloud.com per tal de poder realitzar el log-in social sense problemes. Has de tenir en compte que si tens el compte Apple configurat així, rebràs les notificacions a la teva bústia iCloud, que no té per què ser la bústia que utilitzes habitualment com a correu personal.
Com puc eliminar o canviar les comunicacions que rebo de JoTMBé?
El compte JoTMBé compta amb el servei de notificacions via correu electrònic. Aquestes notificacions poden ser de caire informatiu, per millorar el servei, o de caràcter més comercial relatives a nous serveis o promocions dins del compte JoTMBé.
Pots editar les teves preferències relatives als diferents tipus de comunicacions a través del menú personal Preferències de comunicació.
Com puc activar alertes del meus favorits?
El compte JoTMBé ofereix el servei d’alertes de transport per les teves línies favorites. Activar-lo és molt fàcil. Si estàs autenticat (un cop has fet log-in), pots guardar favorits fent click sobre el símbol "estrella" de les línies, o bé anat al menú personal de TMB App - Les meves alertes. En aquesta opció podràs donar d’alta alertes sobre línies que tinguis favorites o bé afegir-ne de noves amb l’opció "+" de la part superior. Un cop activades les alertes, podràs configurar quan les vols rebre. En períodes de vacances o que no necessitis rebre altertes, pots pausar-les totes amb l’interruptor que tens disponible, també, en la part superior de la pantalla.
Com puc guardar o editar els meus llocs preferits?
Els llocs preferits estan disponibles en la part superior de la pantalla Inici de TMB App. Per defecte, tens dos contenidors disponibles per guardar casa teva o la teva feina, però pots crear-ne de nous quan vulguis. Podràs editar-los fent long press (mantenint pulsat) el favorit que vulguis editar. Podràs canviar el nom així com la ubicació o bé eliminar-lo si ho desitges.
Podràs guardar sempre llocs favorits, encara que no estiguis registrat a JoTMBé. Has de tenir en compte que si no disposes d’un compte JoTMBé, els llocs favorits s’emmagatzemen en el teu terminal mòbil i els pots perdre si esborres l’aplicació o canvies de terminal.
Si disposes de compte JoTMBé, els favorits els tindràs disponibles sempre que t’identifiquis i els podràs utiltizar tant a TMB App com en el web de TMB.
Configuració
Per què TMB App sol·licita permisos d’accés a càmera?
TMB App té una nova funcionaltat de cerca ràpida d’estacions i parades mitjançant l’escaneig de ddTags (codis presents en parades i estacions). Per utilitzar aquesta funcionalitat és necessari concedir permisos d’accés a la càmera del teu dispositiu. Recomanem que donís aquest accés per poder tenir disponible aquesta funcionalitat sempre que la desitgis.
Per què TMB App sol·licita permisos de localització?
TMB App utilitza la geolocalització GPS i/o bluetooth per oferir-te serveis de localització, planificació de rutes, cerca de transport a prop, avisos d’arriba del bus en parada per invidents. Si no disposa de permisos de localització, no podràs utilitzar aquestes funcionalitats. Et recomanem concedeixis permisos mentre s’utilitza l’aplicació. En cap cas TMB App emmagatzema ni rastreja la teva ubicació, només s’utilitza en temps real per la pròpia aplicació, per tal de poder tenir un punt de referència a partir del qual donar-te resultats sobre els serveis que requereixen de la teva posició.
Per què TMB App sol·licita permisos de notificacions?
TMB App pot rebre notificacions relatives a avisos, informació important o campanyes del transport públic. També et permet rebre alertes d’alteracions sobre les teves línies favorites. Per rebre notificacions has de concedir aquests permisos. Et recomanem tenir les notificacions activades per estar sempre informat i rebre notificacions sobre excepcions en el servei. El nostre compromís es utilitzar aquest tipus de notificacions per oferir-te un servei de qualitat i fer-te arribar la informació que creiem que pot ser-te útil.
Com puc canviar o editar els permisos?
En qualsevol moment pots canviar els permisos concedits a la TMB App a través de l’apartat de Configuració disponible en el menú personal de l’aplicació, o bé des dels ajustos del teu terminal mòbil, accedint a l’opció Aplicacions - TMB App, on podràs veure tots els permisos disponibles i les opcions que tens assignades prèviament.
Per què TMB App s’inicia en un idioma que no vull?
TMB App configura automàticament l’idioma en base a l’idioma del sistema operatiu del teu terminal. TMB App està disponible en 3 idiomes: català, castellà i anglès. La configuració automàtica utilitza l’anglès per a qualsevol idioma que no sigui ni català ni castellà (espanyol).
Com puc canviar l’idioma de TMB App?
Si l’idioma configurat per defecte no et sembla adient, sempre pots canviar manualment a l’idioma desitjat des de l’opció Configuració - Idioma disponible en el menú personal de la TMB App.
Accessibilitat
TMB App és accessible per a usuaris invidents?
TMB està treballant per fer totalment accessible l’aplicació mòbil TMB App de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre de 2018, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic;
Revisem i millorem contínuament les funcionalitats i la navegació amb l’objectiu de potenciar l’experiència d’usuari per a persones invidents o amb discapacitat visual:
- Navegació per veu optimitzada a tota l’aplicació.
- Disseny optimitzat per afavorir la visualització de l’aplicació als usuaris amb baixa visió.
- Navegació optimitzada per facilitar al màxim l’experiència dels usuaris que utilitzen lectors de pantalla (Voice Over / Talk Back).
Puc rebre avisos quan el bus s’acosti a la meva parada?
Des de TMB App es pot activar la funcionalitat que et permet rebre notificacions de la situació del pròxim autobús, la línia a la que pertany, el seu número d’identificació, la proximitat a la parada i si està aturat i amb les portes obertes.
Es pot fer des de la pàgina de parada, on es troben les properes arribades de cada línia de bus TMB, prement sobre alguna de les previsions es pot accedir a la pantalla del proper bus de la línia. En aquesta pantalla, l’usuari podrà veure informació relativa a aquest autobús i activar els avisos en parada. Per utilitzar aquesta funcionalitat és necessari tenir el Bluetooth activat. L’usuari pot configurar els diferens tipus d’avisos que vol rebre en funció de la posició del bus respecte la parada, en la configuració de l’app Accessibilitat.
Com puc avisar al conductor que sóc a la parada?
Aquesta és una funcionalitat pensada especialment per a usuaris amb discapacitat visual. Des de TMB App s’ofereix la possibilitat d’enviar un missatge al conductor perquè tingui en compte que a la pròxima parada hi ha una persona que vol pujar al vehicle. En una parada doble, això pot voler dir que l’autobús haurà d’aturar-se en els dos punts de parada.
Es pot fer des de la pàgina de parada, on es troben les properes arribades de cada línia de bus TMB, prement sobre alguna de les previsions es pot accedir a la pantalla del proper bus de la línia. En aquesta pantalla, l’usuari podrà veure informació relativa a aquest autobús i activar l’avís al conductor. Per utilitzar aquesta funcionalitat és necessari tenir el Bluetooth activat.
El sistema avisarà automàticament al conductor conforme hi ha una persona invident en la parada.
IMPORTANT – Aquesta funcionalitat està pensada per a usuaris invidents. Preguem que no en facis un mal ús i segueixis les normes generals establertes per demanar parada als busos que arriben a la parada. Pots trobar més informació a la guia de l’usuari.
Puc consultar itineraris accessibles per a PMR?
Sí. El planificador d’itineraris de TMB APP ofereix la possibilitat de consutlar rutes entre els punts que desitgis i que compleixin la condició de ser accessibles per a usuaris PMRs. Pots activar aquesta funcionalitat en l’opció configuració del planificador en la part superior de la pantalla (opcions de ruta - trajectes accessibles).
A més, accedint a la estacions de metro TMB a la TMB App, també pots conèixer al moment l’estat real dels ascensors de les diferentes estacions i per quin accés has d’entrar o sortir de l’estació per tal que el recorregut sigui accessible.
T-mobilitat
Per què m’he de donar d’alta a T-mobilitat?
La T-mobilitat és un servei de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i, per tant, al donar-s'hi d’alta, s’està creant un compte a la base de dades de la T-mobilitat. Es requereix estar donat d’alta per poder gestionar els suports, tenir usuaris a càrrec, restablir suports en cas de pèrdua/robatori o disposar de bonificacions en el transport.
És possible donar-se d’alta de forma presencial o a través dels canals digitals. El sols fet d’estar donat d’alta a T-mobilitat no habilita l’accés pels canals digitals.
Per què necessito un compte JoTMBé per accedir a T-mobilitat?
El compte T-mobilitat NO és un usuari digital. Per poder operar amb seguretat en qualsevol canal digital, es requereix una identificació a l’accés.
En el cas de TMB, per poder operar amb la T-mobilitat a TMB App o al web de TMB, es requereix un compte de JoTMBé, que són les credencials d’accés als canals digitals de TMB.
A través del compte JoTMBé és possible donar-se d’alta a T-mobilitat establint un vincle amb el compte T-mobilitat.
Quina diferència hi ha entre donar-me d’alta o vincular-me?
Si et dones d’alta pels canals digitals de TMB, això permetrà donar-te d’alta a la T-mobiltiat i s’establirà un vincle automàticament amb el teu compte JoTMBé.
En cas que ja estiguis donat d’alta per altre vies, el sistema ho reconeixerà i establirà el vincle amb el teu compte JoTMBé de forma automàtica.
La vinculació és activar el teu perfil T-mobilitat en el teu compte JoTMBé.
Necessito donar-me d’alta o vincular comptes per fer recàrregues de títols?
Per fer recàrregues, només és necessari tenir un compte de JoTMBé per assegurar que la compra quedi registrada al teu compte i puguis accedir a l’ordre de compra, factures i operativa post-venda a través del menú personal de TMB App.
Amb el teu usuari JoTMBé pots fer tant recàrregues de títols carregats en els teus suports com en suports de tercers.
He d’estar donat d’alta a la T-mobilitat per activar el suport mòbil?
El suport mòbil és un suport personalitzat que emula una targeta en el mòbil, i que està disponible en el sistema Android i, des de desembre de 2024, també als iPhone.
En ser un suport personalitzat, cal estar donat d’alta a la T-mobilitat i tenir el compte vinculat amb JoTMBé. A més, per activar-lo, requereix la descàrrega de l’app Cartera Electrònica i fer un pagament equivalent a la compra del suport targeta. El cost és d'1 €.
- Als mòbils Android, aquest import s'abona abans d'activar el suport i és indiferent si adquireixes un títol o no.
- Als iPhone, l'import es cobra amb la compra del primer títol que es carrega.
Puc bloquejar un suport des de TMB App?
L’opció de bloqueig de suport serveix perquè, en cas de pèrdua o substracció, altres persones no puguin utilitzar el suport.
TMB App requereix tenir el suport per llegir-lo. Per això només està disponible opertiva diferida des de la web www.tickets.tmb.cat accedint al teu compte T-mobilitat.
Puc activar una targeta T-mobilitat amb TMB App?
Per seguretat, les targetes T-mobilitat enviades per correu, arriben desactivades. Per activar-les, cal seguir un procés que pots realitzar des de TMB App.
- Llegeix la targeta. El sistema t’informarà que la targeta està desactivada.
- Selecciona activar.
- Si el sistema et demana introduir PIN, fes-ho i finalitza el procés apropant de nou la targeta al terminal mòbil. Podràs sol·licitar el PIN, si no el tens prèviament, a través d’aquest mateixa pantalla.
Si em canvio de mòbil, podré seguir tenit el suport mòbil en el nou terminal?
TMB App disposa d’un procés de migració per canviar de terminal mòbil en cas de substitució o pèrdua. Només has de seguir els passos que t’indicarà TMB App. Per iniciar la migració has d’estar identificat i tenir el compte T-mobilitat vinculat a JoTMBé. Si encara conserves el terminal antic, és millor fer la desvinculació de la cartera electrònica d’aquest terminal i posteriorment iniciar la migració en el nou terminal. En el menú personal, accedeix a les opcions T-mobilitat -Portabilitat cartera electrònica:
- Accedeix en el terminal antic i desvincula la cartera electrònica. En cas de sostracció o pèrdua del terminal antic, no cal que realitzis aquest pas. El procés pot trigar més temps.
- Accedeix al terminal nou i sincronitza-hi de nou la cartera. Aquest procés requerirà tenir instal·lada l’app Cartera Electrònica en el nou terminal. TMB App et guiarà per fer-ho. No es requerirà fer un nou pagament en aquests casos.
Aquest procés et permet fer la migració de cartera entre terminals que tinguin diferents sistemes operatius (de Android a IOS o a la inversa). Cal tenir en compte que la cartera electrònica és única i només pot estar en un únic dispositiu, per tant, quan facis migracions només estarà disponible en el darrer terminal al que hagis migrat.
Si tinc targeta i suport mòbil, els títols carregats són els mateixos?
A diferència de les targetes bancàries que tenim al mòbil (son còpia de les físiques), en T-mobilitat cada suport és una targeta diferent i, per tant, els títols també
Puc validar amb TMB App?
Quan disposes de suport mòbil, és possible validar amb el teu terminal. Recorda seleccionar el títol que vols validar, en cas que en tinguis més d’un.
Has de tenir en compte que el telèfon estigui activat i que estiguis loguinat a JoTMBé a la TMB App (això no cal fer-ho cada cop si ja ho havies fet prèviament), per assegurar tenir activat el teu suport mòbil.
- Si utilitzes un mòbil Android, només cal que apropis el mòbil a la validadora i no és necessari que obris TMB App.
- Si utilitzes un iPhone, cal que obris TMB App i accedeixis a l'app Cartera Electrònica per validar o bé directament ho facis des de l’app Cartera Electrònica que tens vinculada al teu perfil T-mobilitat.
Puc canviar el títol que tinc carregat en un suport?
Sí, escaneja una targeta o accedeix al suport mòbil i selecciona l’opció Canviar títol. Per fer això necessites que el títol anterior estigui esgotat.
TMB App et mostrarà el catàleg de títols que pots carregar en cada suport i podràs triar i pagar el que desitgis.
Com puc sol·licitar una factura?
A dia d’avui, encara no està disponible la facturació via TMB App. En cas que vulguis una factura completa d’una compra realitzada amb TMB App, hauràs de demanar hora a un Punt TMB per obtenir-la. Estem treballant perquè properament les puguis descarregar directament amb TMB App, des de l’històric de compres del menú personal.
Com puc realitzar una devolució?
IMPORTANT - Per realitzar una devolució, la teva compra ha d’estar dins del termini establert per normativa (consulta la normativa d’ús dels títols de transport).
Actualment, amb TMB App no es poden realtzar devolucions, tot i que estem treballant perquè properament estigui disponible aquesta opció a l’historial de compra. De moment, pots adreçar-te a un Punt TMB i sol·licitar-la.
AMBici
Què necessito per a utilitzar el servei AMBici?
null
TMB App et guia en el procés necessari per a formar part del servei AMBici i poder utilitzar les seves bicicletes. Per utilitzar el servei AMBici és necessari ser membre del JoTMBé i subscriure’t a una de les tarifes disponibles.
Pots iniciar la subscripció des de l’opció AMBici disponible en el menú personal de la TMB App.
Puc fer servir les bicicletes d’AMBici des de TMB App?
Sí. Si ets membre del servei AMBici, des de TMB App pots consultar les bicicletes disponibles de cada parada, desbloquejar una bicicleta, consultar el millor recorregut fins a la destinació que desitgis i saber les places d’aparcament disponibles en totes les parades.
Dins de TMB App també pots consutlar els darrers viatges i l’historial de pagaments, dins l’opció AMBici del menú personal.
Puc gestionar incidències del servei AMBici des de TMB App?
Sí. Des de TMB App pots comunicar directament les incidències que tinguis, tant en les bicicletes com en l’abonament o les parades.
TMB App també guia en cas que l’usuari vulgui comunicar una incidència relacionada amb un viatge o lloguer ja efectuat.
Hi podràs accedir des de l’historial de lloguers, disponible en el menú personal de la TMB App.
Planner
Com funciona?
El planificador de rutes funciona calculant les millor rutes per anar d'un punt origen a un punt final en base als serveis planificats i la disponibilitat dels mateixos en temps real.
TMB App ofereix resultats que tenen en compte tant bus i metro de TMB, com FGC, Rodalies, Tram, autobusos de l’AMB i opcions de bicicleta privada, bicisharing públic d’AMBici i Bicing, així com bicisharing privat com Cooltra, Bolt i Donkey Republic.
Amb tots aquests oepradors, el Vull Anar ofereix les millors opcions de recorregut possibles.
Per accedir al planificador, l’usuari pot fer-ho des de la pàgina principal amb l’opció On vols anar? i també des de qualsevol parada o estació que consulti.
Com puc configurar la cerca?
El Vull Anar permet personalitzar les cerques d’itineraris per adaptar-les totalment a les necessitats dels usuaris.
Dins la pantalla del planificador, l’usuari pot accedir a Preferències on pot configurar opcions generals com la ruta més ràpida o bé amb menys transbordaments i altres preferències com quin mode de transport vols utilitzar (metro, bus, tren, tram). En el cas que el trajecte inclogui bicicleta, l’usuari també pot escollir el tipus de ruta (més ràpida, més segura o més plana) i els operadors de bicisharing que vol utilitzar.
Rutes accessibles
El Vull Anar permet consultar quins itineraris són accessibles per a PMR’s en el trajecte que l’usuari desitgi.
Dins de la pantalla del planificador, l’usuari pot accedir a Preferències i escollir que únicament vol Trajectes accessibles. Amb aquesta opció activada, els trajectes resultants a les cerques que l’usuari faci tindran en compte l’accessibilitat de les estacions implicades.
En la pàgina de cada estació de la xarxa de metro de TMB, l’usuari també pot consultar l’estat real dels ascensors i indicacions de quin accés a l’estació de metro és l’indicat per entrar o sortir si es vol un trajecte accessible.
Resultats no esperats
El planificador de rutes funciona calculant les millor rutes per anar d'un punt origen a un punt final en base als serveis planificats i la disponibilitat dels mateixos en temps real.
Per això es important tenir en compte que una opció esperada pot no donar-se en un moment determinat degut a incidències o a l’existència de millors opcions (més ràpides) segons el moment.
Cal tenir especial atenció quan es planifica un viatge en establir quan l'usuari vol viatjar (dia i hora) a fi que el planificador doni una solució coherent amb l'oferta i les seves expectatives. També es poden consultar diferents alternatives pel que fa a mitjans de transport a través dels filtres disponibles a nivell de cerca o de resultats.
Horaris i properes arribades
Com funcionen els horaris?
TMB App permet que els usuaris consultin tant els horaris planificats com les properes arribades dels busos o metros en la parada que desitgin.
L’usuari escull una parada o estació (de TMB, de FGC, Rodalies, Tram o parades de bus AMB) i, en primer pla es mostren els minuts que falten perquè passi el proper bus o metro.
En la mateixa pàgina de detall de parada o estació, dins la secció Horaris l’usuari pot veure els horaris planificats dels diferents transports en el dia que vulgui.
Horaris divergents amb parades
En un moment concret, pot ser que l'usuari faci una consulta de propers serveis i el temps d'espera retornat no coincideixi completament amb el temps que es dona en pantalles disponibles en parades o estacions. Això és degut al moment en que s'ha fet la consulta, que pot no coincidir respecte la consulta feta pels terminals visuals en parades o estacions.
Si l'usuari no està segur de que el resultat sigui correcte, pot utilitzar l'opció de refresc disponible en les pantalles que es dona el temps d'espera en l'app.
No es mostren horaris
Si l'app no dona informació sobre propers busos o metros, pot ser degut a diferents causes:
- Problemes puntuals per fallida de comunicacions, manca de cobertura, caiguda momentània o temporal dels serveis que nodreixen l'app. En aquest cas es recomana consultar més tard, referscar l'app o utilitzar els mitjans disponibles en parades o estacions. En cas de persistir diferències, recordar que pot ser que hi hagi algun problema també en els terminals ubicats en parades o estacions.
- No hi ha serveis disponibles propers a l'hora de consulta. En aquest cas es recomana consultar l'horari planificat dels serveis en la pròpia app. Es pot vuere els horaris planificats en la pàgina de l’estació o parada, dins la secció Horaris.
Com funcionen les previsions de pas?
Les previsions de pas que es mostren a cada parada o estació són informació en temps real que prové dels sistemes d’informació que cada operador fa pública.
Aquests sistemes permeten calcular quants minuts falten perquè arribi el proper transport a cada parada o estació.
TMB App ofereix aquest temps de pas en la pàgina de detall de cada parada o estació (accessible des del mapa de la pàgina inicial, a través de qualsevol dels cercadors o bé en el llistat d’operadors, línies i parades o estacions) i també en la secció Temps real, on l’usuari pot conèixer el temps de pas en les seves parades i estacions favorites sense haver de buscar-les.
Com funciona l’estat del servei? (imprevist i planificat)
A la secció Estat del Servei, TMB App ofereix informació d’alteracions de línies i parades o estacions ordenada per:
- Informació en temps real de les alteracions vigents en el servei de bus i metro de TMB.
- Informació actualitzada de les alteracions previstes, que s’iniciaran properament, en el servei de la xarxa de bus i metro
En aquesta secció els usuaris poden consultar si hi ha alguna alteració vigent o planificada en els seus favorits o bé en qualsevol línea, estació o parada que vulguin.
Incidències que no apareixen
Tant en la secció Estat del Servei, com en el detall de línies, parades o estacions, TMB App ofereix informació actualitzada de les alteracions vigents o planificades que afecten aquest element.
En línies i parades de bus i metro de TMB, TMB App fa servei el servei intern de monitorització del servei per informar, en temps real, si hi ha alguna incidència i s’activa (o s’actualitza) juntament amb les pantalles lluminoses de les estacions i parades.
En la resta d’operadors dels que té informació, TMB App mostra les alteracions que els aquests operadors publiquen i no es pot fer responsable de la qualitat de les dades.
ddTags
Com funciona l’scaneig de codis ddTag?
Els codis ddTag són etiquetes intel·ligents, semblants a codis QR però amb color. Hi ha més de 13.000 etiquetes intel·ligents distribuïdes per la xarxa de bus i metro de TMB.
- Quan viatges en bus, trobaràs les etiquetes en els cartells identificatius de les línies i en els panells d’informació de les parades.
- Al metro, les trobaràs en els accessos a les estacions, vestíbuls, zones de venda, validadores de bitllets, escales, ascensors i andanes.
Les etiquetes, gràcies a les seves característiques úniques, es poden llegir en moviment, a una distància molt superior en comparació amb els codis QR, fins i tot en diferents angles i sense haver d’enfocar la càmera del dispositiu mòbil.
TMB App et permet escanejar els codis ddTag que hi ha en parades de bus i estacions de metro des de la pàgina inicial i en qualsevol dels cercadors. La seva funció és que serveixin de drecera per arribar més directament a la informació de l’estació o la parada.
Mitjançant l’escaneig de les etiquetes ddTag pots accedir a l’instant a informació de servei de l’estació o la parada: pròxims busos o trens i alteracions del servei, entre d’altres.
No tinc cap informació quan escanejo els ddTag
TMB App retorna informació en temps real i planificada de la parada de bus o estació de metro de la que s’ha escanejat el codi ddTag.
L’objectiu d’aquesta funcionalitat dins de TMB App és accedir a la informació d'una parada o estació de manera ràpida i directa. Si l’usuari escaneja altres codis intel·ligents situats a edificis o altres instal·lacions, no obtindrà informació ja que no s’ha pensat per aquest objectiu.
Per obtenir la informació que ofereixen codis ddTags situats fora de parades o estacions de TMB, hi ha altres aplicacions mòbils, com Navilens, que utilitzen aquesta tecnologia i ofereixen altres tipus d’informació no lligada a les dades pròpies de mobilitat d’una parada o estació.
- Xarxa de transport
- T-mobilitat
- Bitllets i tarifes
- Visita Barcelona
-
Coneix TMB
- Informació corporativa
- Qui som
- Territori que cobrim
- Transport en xifres
- Oficines i instal·lacions
- Òrgans de govern
- Pla estratègic
- Documentació corporativa
- Acreditacions i reconeixements
- Transports de TMB
- Millores a la xarxa
- Innovació i projectes
- Accessibilitat universal
- L'accessibilitat a TMB
- Transport públic accessible
- Eines d'accessibilitat
- Documentació sobre accessibilitat
- Qualitat i gestió ambiental
- Polítiques i cartes de serveis
- Mobilitat sostenible
- Xifres de qualitat i sostenibilitat
- Certificacions de TMB
- Fundació TMB
- Portal de la Transparència
- Novetats i agenda
- TMB App i altres aplicacions
- Treballa i forma't amb nosaltres
- Negocis i empreses
- Compte JoTMBé
- Compte T-mobilitat
- Compte AMBici
- Compres
- Els meus favorits
- Llocs i trajectes
- Els meus punts
- Programa de punts
- Configuració
- Ajuda