Pla de xoc de mobilitat sostenible i segura
Finançament d’actuacions en el marc del component 1, derivats de l’acord de la Conferència Nacional de Transports, de 5 de novembre de 2021, pel qual es fixen els criteris de distribució territorial de crèdits pressupostaris dels exercicis 2021 i 2022, així com la distribució corresponent a l’exercici del 2021, per al finançament d’actuacions en el marc del component 1.
Aquestes actuacions contribuiran directament a fomentar l’ús del transport públic a les zones de baixes emissions de Barcelona i la seva àrea metropolitana, augmentant el servei de metro i dotant-lo de més capacitat per a una millor absorció de l’increment de la demanda esperada. Les actuacions contribueixen a la descarbonització de la mobilitat, ja que potencien un mitjà de transport públic col·lectiu que utilitza energia elèctrica verda com a alternativa al vehicle privat.
Adquisició i posada en servei de trens per a la millora del servei de metro de Transports Metropolitans de TMB per l’impuls de la ZBE
Adquisició i posada en servei comercial de quatre trens quíntuples per a la millora del servei de Metro Barcelona (línia L3), per dotar de més capacitat i atractiu el transport públic per a l’impuls de les zones de baixes emissions de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
Els trens incorporen les últimes tecnologies de mercat disponibles per a la digitalització de processos, tant d’operació com de manteniment i informació a l’usuari, per exemple, monitorització del tren a temps real, sensorització de sistemes del tren a temps real (condition-based maintenance), sistema d’informació al passatge digital i multimèdia a temps real, accés a la cabina de conducció mitjançant identificació digital, etc.
Renovació de la superestructura de via de la xarxa de metro de Barcelona. L5
L’actuació té per objectiu la renovació de la via de la L5 en els trams de Gavarra, Verdaguer-Sagrada Família i Sagrera-Horta.
- Renovació de la superestructura de via de la xarxa de metro de Barcelona. L3-L4-L5
Renovación de la superestructura de vía de la red de metro de Barcelona. L3-L4-L5
L’actuació té per objectius:
- La renovació de la via de la L3 en els trams de Maria Cristina-Sants Estació (4.000 m aproximadament).
- La renovació de la via de la L4 en els trams entre la Barceloneta i Verdaguer (3.100 m aproximadament).
- La renovació de la via de la L5 en els trams de Cornellà-Gavarra (200 m aproximadament), Verdaguer-Sagrada Família (500 m aproximadament) i Sagrera-Horta (3.140 m aproximadament).
Les diferents renovacions de la via inclouen, segons les necessitats de cada tram:
- La renovació de la superestructura dels trams amb travesses de formigó, noves fixacions i la renovació del carril.
- La renovació del drenatge de la via dels trams.
- La renovació/instal·lació d’escapaments.
- La creació de nous pou de bombes.