Condicions generals de compra per a contractes menors
1. Aplicació de les presents condicions
Les presents Condicions generals de contractació menor seran d’aplicació directa a la contractació menor que formalitzi Transports de Barcelona, SA, Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, Projectes i Serveis de Mobilitat, SA, TMB, SL i Fundació TMB, en endavant TMB, amb el seus contractistes o proveïdors, de conformitat amb el previst a la Llei 9/2017 de Contractació del Sector Públic (en endavant LCSP), i altra normativa que resulti d’aplicació.
Els documents específics que per a cada contractació pugui formular TMB, com són la sol·licitud d’oferta o la comanda, seran complementaris a les presents condicions, i en cas de contradicció prevaldran sobre les mateixes. Les clàusules i condicions procedents del contractista o proveïdor, qualsevol que sigui la seva natura, no seran aplicables més que en la mesura que siguin acceptades per escrit per TMB.
Qualsevol modificació de les dades administratives estipulades en les comandes en curs, haurà d'esser acceptada necessàriament per TMB.
Els subministraments, execucions d’obra o de serveis realitzats pel contractista o proveïdor tindran com a significat que aquestes condicions generals son acceptades de forma tàcita.
En qualsevol cas, la iniciació del compliment de la Comanda, suposarà l'absoluta conformitat del contractista o proveïdor a les presents Condicions generals de contractació menor i a les Condicions particulars reflectides en la comanda.
2. Condicions per a la presentació d’ofertes
Els preus corresponen als acordats prèviament amb el contractista o proveïdor i son vàlids per tot el període de vigència de la comanda, amb independència de la data d’entrega de la mercaderia o servei, sempre dins dels paràmetres econòmics i temporals de la LSCP. Així mateix els preus unitaris de cada línia recullen prorratejats, totes aquelles despeses accessòries acceptades prèviament per TMB, i que, en el seu cas, no estiguin individualitzades en corresponents línies de comanda. Dins del preu hauran d’estar compresos tots els impostos i benefici industrial, a excepció de l’IVA que es comptarà separadament.
El preu contemplarà totes les despeses fins el lliurament a les instal·lacions de TMB. La validesa de l’oferta serà per 3 mesos, llevat que no s’indiqui el contrari.
S’indicarà el termini de lliurament de la comanda, i en cas contrari TMB el determinarà.
El licitador que presenti oferta a petició de TMB, haurà d’estar al corrent en l’acompliment de les seves obligacions fiscals i de Seguretat Social, i no estar afectat per cap prohibició per a contractar amb entitats públiques. Així mateix, el licitador no ha d’estar en deute amb TMB i reuneix les condicions de solvència i tècniques necessàries segons el seu objecte social per a la prestació del servei/obra/subministrament licitat.
3. Condicions d’execució del contracte
3.1. TMB com a funcions pròpies, per tal d'exercir-les a través dels seus departaments corresponents podrà:
- Interpretar les Condicions generals de contractació menor, documents tècnics descriptius i/o d’altres documents i condicions que s’estableixin en el contracte o en disposicions oficials.
- Exigir i comprovar l'existència dels mitjans i l’organització necessària per a l’execució del contracte, en cadascun dels seus tipus.
- Desenvolupar els sistemes d'inspecció per al control de les obres, subministraments, instal·lacions i serveis, introduint-hi totes aquelles modificacions adients per a la millora dels objectius previstos.
- Tramitar totes quantes incidències sorgeixin durant l’execució del que es contracta.
3.2. El contractista haurà de presentar a petició de TMB i en el termini màxim de 5 dies naturals els documents que acreditin que es troba al corrent en l’acompliment de les seves obligacions fiscals, de seguretat social, treball, seguretat i salut i prevenció de riscos laborals, així com també que no té deutes amb TMB o AMB i l’acreditació professional que l’habilita per dur a terme la contractació.
3.3. El contractista és responsable dels treballs realitzats pel seu personal, així com del deure de confidencialitat i de secret professional, que tant aquest com ell mateix, hauran de guardar en relació a la informació facilitada o que pugui arribar a conèixer de TMB. Així mateix i de conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals i garantia dels Drets Digitals, estaran obligats a la seva guarda encara desprès de finalitzat el present contracte.
3.4. El contractista haurà d’executar l’objecte del contracte directament, llevat que TMB autoritzi expressament la subcontractació d’una part del mateix, d’acord amb el que disposa la condició general 13.
3.5. El contractista és responsable del treball executat pel seu personal.
TMB es reserva el dret de demanar a l'Adjudicatari, a través del representant designat i mitjançant comunicació, l’esmena de les deficiències que pugui trobar en el desenvolupament del treball que no es corresponguin amb el nivell de qualitat pactat o compromès.
L'Adjudicatari haurà d'atendre tal indicació en el termini màxim de 48 hores des de la recepció de la notificació prenent les decisions que s’escaiguin, fins i tot la separació de qualsevol treballador quina continuïtat posés en perill el correcte desenvolupament del servei contractat, d’acord amb allò establert a les presents clàusules administratives i de prescripcions tècniques.
3.6. El contractista haurà de nomenar un director o encarregat responsable per a l'execució de l’objecte d'aquest contracte i que serà l'únic interlocutor en el lloc d'execució d'allò acordat en aquest contracte, exercint-ne el comandament, el control i la supervisió de tot el seu personal.
El contractista, a petició de TMB, notificarà el personal o persones nomenades en un termini de 5 dies des de l’acceptació de l’encàrrec.
3.7. Cas que TMB cregui convenient, a sol·licitud del contractista, cedir-li transitòriament determinats locals o dependències per a vestuaris, magatzem o zona de treball, s’evitarà (per part del contractista) fer-ne qualsevol ús aliè al motiu de la sol·licitud. Els locals seran condicionats per l’adjudicatari de conformitat amb la normativa vigent, i al seu retorn estaran com a mínim en les mateixes circumstàncies en que van ésser lliurats. Les possibles millores realitzades quedaran de propietat de TMB, sense que l’adjudicatari pugui demanar cap compensació.
3.8. Com que el personal del contractista no ha d'intervenir en les operacions ferroviàries, TMB queda exonerat de tota responsabilitat pels accidents que aquest personal pugui patir al pas dels trens o maniobres, i cas que TMB hagués d'assumir qualsevol obligació econòmica, aquesta serà repercutida al contractista, qui vindrà obligat a atendre-la i a reintegrar-la a TMB. Aquest import també podrà ser deduït del preu a abonar i, cas que aquest fet succeís una vegada el contracte hagués quedat sens efecte, persistirà l'obligació del contractista de reintegrar el dit import a TMB.
3.9. El contractista o proveïdor garanteix que amb la mercaderia que es compromet a subministrar i, en el seu cas, a fabricar, a l’empara de la comanda, no infringirà patents, marques de fàbrica o qualsevol altre privilegi de propietat industrial o intel·lectual vigent i registrat per tercers, pel que deixarà indemne a TMB de qualsevol reclamació per aquest motiu. Així mateix, en els desenvolupaments de software a mida el codi font o propietat pot acabar sent de TMB.
4. Condicions de capacitat que han de reunir els licitadors
És de la total incumbència de TMB el fet d'exercir d'una forma continua i directa, la inspecció i la vigilància del què s’ha contractat, sense perjudici de que pugui confiar aquestes funcions, d'una forma complementària, a qualsevol empresa especialitzada.
Amb aquesta finalitat, l'Adjudicatari facilitarà la visita i l'examen de qualsevol procés o fase de l’objecte contractual als responsables de la inspecció de TMB, així com els mitjans necessaris per tal que pugui realitzar a les dependències del contractista, les esmentades funcions.
Podran concórrer per sí mateixes o mitjançant representants degudament autoritzats, les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que reuneixin els requisits i compleixin les obligacions a què es refereix la normativa vigent. En especial hauran d’estar en possessió de les corresponents autoritzacions administratives, necessàries per a l’execució del contracte.
L’incompliment del que s’indica en aquest paràgraf donarà lloc a la resolució del contracte o a la no admissió en el procediment.
Per poder participar es necessari que l’objecte del licitador regulat en els seus Estatuts o objecte social contempli efectuar activitats com la que es contracta.
En el cas de no complir amb aquestes Condicions generals de contractació menor, la proposta no s’admetrà o s’exclourà, d’acord amb la fase en la que es trobi el procediment.
El contractista està obligat a complir amb el que disposa el Codi ètic i de conducta de TMB, adoptant les mesures necessàries per fer efectius el conjunt de principis, valors i normes inclosos al mateix. Aquest Codi Ètic es pot trobar a www.tmb.cat, a l’apartat “Transparència”.
5. Responsable del contracte
El responsable del contracte serà la persona que TMB designi per a tal fi. Aquesta persona serà la responsable del seguiment, control de compliment, agilització i resolució d’incidències durant l’execució del contracte, així com respecte de la seva liquidació final.
6. Propietat: Intel·lectual i/o industrial
Els plànols i documents que el director o cap d’obra o encarregat lliuri a TMB en ocasió de l'execució d'aquesta contractació passaran a ser propietat de TMB.
TMB també adquireix tots els drets de la propietat industrial i/o intel·lectual que puguin derivar-se de l’objecte del present contracte o dels altres conceptes complementaris o auxiliars que l’integrin. En conseqüència, TMB podrà efectuar al seu favor tots aquells registres que consideri convenients per a la protecció dels seus drets, a Espanya o a l’estranger, quedant fins i tot facultada TMB per a la cessió dels drets a tercer.
Quant a la documentació a lliurar, l'adjudicatari podrà exercir la possibilitat d'exceptuar tot allò que afecti els elements subjectes a patent o llicència i al "know-how" del fabricant, adquirint en aquest acte el compromís de donar la informació sobre els segons subministradors, llistes i referències, així com el lliurament de tota la documentació relativa a la fabricació de les esmentades peces una vegada es renunciï al seu subministrament.
7. Inspecció
És de la total incumbència de TMB el fet d'exercir d'una forma continua i directa, la inspecció i la vigilància del què s’ha contractat, sense perjudici de que pugui confiar aquestes funcions, d'una forma complementària, a qualsevol empresa especialitzada.
Amb aquesta finalitat, l'Adjudicatari facilitarà la visita i l'examen de qualsevol procés o fase de l’objecte contractual als responsables de la inspecció de TMB, així com els mitjans necessaris per tal que pugui realitzar a les dependències del contractista, les esmentades funcions.
Les persones a les quals ens referim en el paràgraf primer tindran accés lliure a tots els llocs on s'estiguin desenvolupant els treballs objecte de contractació. La inspecció sobre l’execució del que és objecte de contracte, podrà ser efectuada tant durant la seva realització com al seu acabament.
8. Documentació tècnica i/o formació
El contractista haurà de lliurar a TMB tota la documentació tècnica objecte de la contractació. Aquesta documentació es considerà inclosa en el preu de l’oferta.
El contractista haurà de formar a personal de TMB en la utilització i manteniment dels elements adquirits. L’adjudicatari instruirà el personal de TMB en el lloc i data prèviament establert de comú acord entre les parts. Aquesta formació es considerà inclosa en el preu de l’oferta.
9. Vicis o defectes durant el termini de garantia
El proveïdor garanteix a TMB les especificacions tècniques de funcionament i de qualitat sota les quals accepta expressament subministrar la comanda o sota les que promociona, a la data de la comanda, els productes o serveis requerits. El proveïdor aportarà les corresponents certificacions independents que així ho acrediten.
Si durant el termini de garantia s'acredités l'existència de vicis o defectes en l’execució del contracte, TMB podrà reclamar al contractista la realització de les accions necessàries, inclosa la reposició o reparació de bens, la demolició, reparació o reconstrucció d’unitats d’obra o instal·lacions executades, quedant en aquest cas exempt TMB de l’obligació de pagament per les accions realitzades. Els diferents períodes de garantia seran, tret que s’estableixi una condició diferent a la comanda, els següents:
- Subministraments: 24 mesos.
- Reparacions: 12 mesos
- Obres: 10 anys
- Estudis o projectes quina finalitat sigui dissenyar determinat be o instal·lació: fins al final del període constructiu o de prova.
Si durant el termini de garantia l’objecte d’aquest plec no fos apte per a la fi pretesa com a conseqüència dels vicis o defectes observats en ells i imputables al contractista i existeixi la presumpció de que les accions previstes a l’apartat anterior, no seran suficients per a obtenir aquella fi, podrà, abans d’acabar el dit termini, donar per resolt el contracte, quedant exempt de l’obligació de pagament o tenint dret, en el seu cas, a la recuperació del preu satisfet. Aquesta obligació s' accepta sens perjudici d' altres responsabilitats legals a què hi hagués lloc.
En el cas de dificultats en l’execució del contracte per causes no imputables a TMB, el contracte no podrà ser objecte de modificació o reequilibri, excepte previ acord de TMB.
10. Càrrecs possibles per copte del contractista
10.1. Serà per compte del contractista la indemnització pels danys i perjudicis que s'originin a tercers com a conseqüència dels seus actes u omissions.
Serà, també a càrrec del contractista, la indemnització pels danys que s'originin a TMB o al seu personal, per causes idèntiques.
10.2. El contractista serà responsable de totes les reclamacions sobre la propietat industrial, intel·lectual i comercial dels materials, procediments i equips utilitzats en els subministraments contractats, i pel resultat de la seva activitat es veurà obligat a indemnitzar a TMB per tots els danys i perjudicis que d'ells se'n puguin derivar en reclamacions.
10.3. Són de compte i càrrec del contractista els materials i llur transport, així com el seu risc, i vetllarà per la seva vigilància on els tingui dipositats, sempre que en el projecte no s’indiqui res en contrari.
10.4. Sense perjudici de la responsabilitat que puguin tenir els responsables de la inspecció o vigilància dels treballs per part de TMB, les modificacions que no estiguin degudament autoritzades per escrit per TMB, originaran responsabilitat pel contractista, el qui es veurà obligat a fer de nou la part dels mateixos que resultés afectada per aquelles, sense rebre'n cap mena d'abonament de TMB.
10.5. En cas de destrucció de la instal·lació per defectes de construcció o defectes dels elements subministrats abans de ser lliurada definitivament a TMB, el contractista s’obliga, al seu cost i càrrec, a reparar l’element i/o refer la instal·lació.
10.6. El contractista, independentment de l’anterior, respondrà amb la totalitat dels seus béns presents i futurs, de les reparacions que calgui efectuar a les instal·lacions per defectes de muntatge o de fabricació.
11. Facturació i pagament del contracte
El contractista presentarà la factura en els termes establerts a la normativa vigent sobre facturació, en el termini màxim de 15 dies des de la data d’entrega efectiva de la tramesa de la mercaderia o realització de l’obra o servei que es tracti. Com a referència inexcusablement, a totes les factures s’haurà d’indicar el número de la comanda que corresponen.
El pagament s’efectuarà els dies 15 i 30 en el cas de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA i Projectes i Serveis de Mobilitat, SA i els dies 20 i 30 en el cas de Transports de Barcelona, SA, TMB, SL i Fundació TMB (o següent dia feiner), sempre i quan s’hagi rebut tota la documentació necessària i conformitat al servei o subministrament amb 5 dies abans del seu venciment.
El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària en els terminis establerts a la normativa vigent. El termini de pagament començarà a computar des de la data de comptabilització der la factura No s’admeten girs ni endossos. El sistema indicat podrà ésser variat segons el que s’indiqui als documents específics de contractació.
El contractista estarà obligat en tot allò que determini la legislació vigent de facturació amb la Llei 25/2013, ordre ECO 306/2015 de 23 de setembre del 2015, així com altra normativa que esdevingui, facilitant factura proforma o albarà valorat dels serveis, obres o subministraments prestats i un cop obtingut el codi de recepció facturarà electrònicament.
Als efectes descrits, l'obra o instal·lació executada s'acreditarà, mitjançant certificació mensual dels treballs efectivament realitzats.
L’acabament treballs s'acreditarà per certificació de liquidació.
En la facturació que l'Adjudicatari presenti, no es podrà incloure cap partida que no estigui en el pressupost ofert a TMB i aprovat per aquesta empresa.
L'Adjudicatari es compromet a modificar, a sol·licitud de TMB i en base a les seves necessitats internes de gestió, el sistema de facturació d’acord amb la normativa vigent. Els pagaments a subcontractistes i subministradors s’hauran de realitzar en els terminis i condicions establerts a la normativa de contractació pública.
A tal efecte TMB, en qualsevol moment del procediment, podrà requerir l’adjudicatari per a que aporti la relació detallada de subcontractistes i subministradors, amb les condicions relacionades amb el termini de pagament establertes, així com l’acreditació documental del seu acompliment.
Aquestes obligacions tenen la consideració de condició essencial d’execució, de manera que el seu incompliment pot comportar la imposició de les penalitats, especialment pel que fa al retard en la presentació de les dades requerides.
12. Revisió de preus
La revisió de preus no serà admesa, excepte que així s’indiqui expressament en els documents específics de contractació i mai més enllà dels límits de la LCSP per la contractació menor.
13. Cessió i subcontractació
L’adjudicatari no podrà cedir la seva posició contractual a terceres persones ni totalment ni parcial, sota cap mena de forma, si no ha rebut la prèvia conformitat expressa i escrita de TMB. En el supòsit de subcontractació, prèviament s’haurà de donar coneixement per escrit a TMB de la subcontractació a celebrar, amb indicació de les parts del contracte a realitzar pel subcontractista.
La subcontractació requerirà sempre autorització expressa de l’òrgan de contractació.
Els subcontractistes quedaran obligats només davant del contractista principal, que assumirà, per tant, la total responsabilitat de l’execució del contracte davant de TMB, d’acord estrictament les Condicions generals de contractació menor i als termes del contracte.
En cap cas podrà concertar-se pel contractista l’execució parcial del contracte amb persones afectades per suspensió de classificacions o inhabilitades per a contractar.
Els adjudicataris estaran obligats a abonar als subcontractistes i proveïdors el pagament del preu pactat amb uns i altres en els terminis i condicions que no siguin més desfavorables que aquells que TMB ha senyalat en aquestes Condicions generals de contractació menor.
14. Penalitzacions
L’adjudicatari està obligat a la realització del què n'ha estat objecte de la licitació i posterior contractació.
Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués incorregut en demora respecte al compliment del termini total, TMB podrà optar, ateses les circumstàncies del cas, per la resolució del contracte o per la imposició de les penalitats diàries en la proporció de 0.60 euros per cada 1.000 euros del preu del contracte, IVA exclòs. / del 3% de l’import del material no entregat, calculada per setmana o fracció de setmana d’endarreriment, tret que s’hagi pactat expressament un altre tipus de penalitat.
La quantia assenyalada en concepte de penalització quan el contractista hagués incorregut en retard o demora, o hagués incomplet total o parcialment les seves obligacions contractuals, TMB podrà emetre una factura per l’esmentat import en concepte de penalitzacions que es podrà descomptar dels propers pagaments a l’adjudicatari.
Els retards ocasionats per força major, prorrogaran a tots els efectes i pel temps que perdurin, els terminis pactats si es comuniquen a TMB en el termini de vuit dies a partir de la data en què sobrevinguin. En cas d’incompliment de dit termini i sense haver posat en coneixement prèviament aquesta situació a TMB, les conseqüències del retard seran a càrrec del contractista i no de TMB.
TMB podrà incloure altres penalitzacions, les quals es recolliran en el seu cas en la documentació específica de contractació.
En el cas que les penalitzacions aplicades arribin al 5% del preu de contracte, TMB podrà rescindir el contracte i exigir al contractista el pagament de tots els danys i perjudicis que el retard o demora, l'incompliment -total o parcial- o la rescissió del contracte hagin ocasionat o puguin raonablement causar-se a TMB, sense perjudici del que resulti d’aplicació en la LCSP.
El contractista, independentment de l'anterior, respondrà amb la totalitat dels seus béns presents i futurs, de:
- Les reparacions que calgui efectuar a les edificacions, per vicis constructius.
- Les despeses que s'ocasionin per haver d'enderrocar i tornar a construir unitats d'obres i/o instal·lacions ja executades, que hagin estat motivades per defectes de construcció.
- Les despeses que s’ocasionin per haver de rebutjar els subministraments realitzats a causa dels seus defectes de fabricació.
- Les circumstàncies previstes en l'article 1591 del Codi Civil.
15. Obligacions específiques en contractes d’instal·lació com a obra o serveis d’instal·lació amb o sense subministrament
En absència de regulació més específica, seran d’aplicació a les obres i instal·lacions de TMB, les prescripcions contingudes a les Condicions generals de contractació menor.
El contractista està obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria de treball, de seguretat social, de prevenció de riscos laborals i d'estrangeria, i a tot allò que, en matèria de disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres, estableix el RD 1627/1997, de 24 d'octubre de 1997, en cas que l’objecte contractat comporti instal·lació.
Quan sigui preceptiu, el contractista elaborarà un Pla de seguretat i salut en el treball en el qual s'analitzin, estudiïn, desenvolupin i complementin les previsions contingudes en l'estudi o estudi bàsic, en funció del seu propi sistema d'execució de la instal·lació. A aquest estudi també s'incorporaran les propostes de mesures alternatives de prevenció, degudament fonamentades tècnicament, que proposi el contractista, i que en cap cas no podran implicar disminució dels nivells de protecció previstos en l'estudi o estudi bàsic.
El Pla de seguretat i salut haurà de ser aprovat, abans de l'inici de la instal·lació, pel coordinador en matèria de seguretat i salut de TMB. Aquest pla podrà ser modificat pel contractista en funció del procés d'execució de la instal·lació, de l'evolució dels treballs i de les possibles incidències o modificacions que puguin sorgir al llarg de la instal·lació, però sempre amb l'aprovació expressa del coordinador per part de TMB.
Tanmateix, el Pla de seguretat i salut estarà en el lloc d'execució dels treballs a disposició permanent de la direcció facultativa i de tots aquells que hi intervinguin, així com les persones o òrgans amb responsabilitats en matèria de prevenció en les empreses que hi intervinguin i dels representants dels treballadors, podran presentar, per escrit i raonadament, els suggeriments els suggeriments i alternatives que tinguin per convenients. A tal fi, el Pla de seguretat i salut estarà en la instal·lació a la seva total i permanent disposició.
El no compliment d'aquestes obligacions per part del contractista o del seu personal, no implicarà responsabilitat de cap mena per a TMB, i en el supòsit de que se'n responsabilitzi, el contractista compensarà TMB en l'import que correspongui.
16. Obligacions específiques en contractes de subministrament
16.1. Preu: en el preu s'inclouran totes les despeses (costos, mercaderies, transports, embalatges, etc.) diferenciant-hi els impostos.
16.2. Quantitat: no s’admetran excessos sobre la quantitat sol·licitada a la comanda, llevat d’autorització expressa per part d’TMB. Podrà considerar-se completa la totalitat d'una comanda, per defecte de menys d'un 5% de la quantitat sol·licitada, sempre que el contractista o proveïdor ho indiqui a l'últim lliurament, i TMB ho autoritzi expressament.
TMB no respon de les minves de material que pugui produir-se abans del lliurament.
16.3. Termini: les dates indicades en la comanda per a l'únic o primer i últim lliurament, es consideraran sempre com a dates límit. No s’acceptaran lliuraments avançats llevat de que TMB ho demani o autoritzi expressament. TMB podrà , previ avis, modificar els terminis. Perquè es consideri que una comanda ha estat lliurada dins del termini establert, s’ha d’haver complimentat l’objecte de la mateixa dins d’aquest mateix termini amb la qualitat i/o quantitat sol·licitades.
A efectes de lliurament, es considerarà com a data de recepció la data de conformitat de l’albarà o document acreditatiu per part de TMB.
La conformitat al lliurament únicament és vàlida a efectes de recepció i no de qualitat ni quantitat que TMB verificarà amb posterioritat.
Totes les despeses que es produeixin en la comprovació de la qualitat, en cas que no fos correcta, aniran a càrrec de l’empresa, incloent-hi las que corresponguin al cost dels anàlisis necessaris.
En el cas que, el subministrament no fos acceptat pel control de qualitat de TMB, les despeses i els retards que poguessin originar-se seran imputables al subministrador.
16.4. Acceptació de la comanda: el subministrador té un termini de 5 dies naturals, comptadors des de la data de comanda, per a comunicar a TMB qualsevol observació o anomalia que detecti en la comanda rebuda. Transcorregut el termini esmentat la comanda s'entendrà acceptada a tots els efectes.
Un cop acceptada la comanda no podrà invocar-se en cap cas que la mateixa no concordi amb l'oferta inicial efectuada.
16.5. Entrega
El proveïdor s’obliga a l’entrega dels bens o productes detallats en la comanda, havent de lliurar tota la documentació relativa al mateix que fos requerida per TMB.
El lliurament s' efectuarà en el lloc, temps i forma indicats en la comanda, havent d'ajustar-se aquesta a la quantitat, qualitat i característiques a les detallades en la comanda. Al lliurament dels béns o productes objecte de la comanda, TMB signarà l'albarà de lliurament.
L'embalatge, transport, càrrega i descàrrega dels béns o productes detallats en la comanda seran realitzats de manera convenient i adequada, sota la responsabilitat del proveïdor i al seu cost.
El proveïdor serà responsable davant TMB i davant de tercers dels danys i perjudicis que es poguessin causar en les operacions d'embalatge, transport, càrrega i/o descàrrega, encara que no fossin realitzades directament pel proveïdor, deixant a TMB totalment indemne.
17. Obligacions específiques en contractes de serveis
Per cada pagament que s'hagi de fer a l’Adjudicatari, TMB podrà exigir, juntament amb la factura, l'aportació per part de l’Adjudicatari dels butlletins de cotització a la Seguretat Social del personal (TC1 / RLC (Rebut de Liquidació de Cotitzacions)) i (TC2 / RNT (Relació Nominal de Treballadors), segellats per una entitat bancària o d'estalvis, o certificació estesa per la corresponent Tresoreria Territorial que acrediti que s'està al corrent de pagament de les quotes de la Seguretat Social i declaració jurada de que tots els seus treballadors que presten servei a TMB per a l'objecte d'aquest contracte, estan afiliats a la Seguretat Social, així com d'estar al corrent del pagament de salaris i de totes les retribucions que a aquests treballadors els corresponguin.
TMB donarà per no rebuda la factura en el cas de no haver-se rebut els documents que es detallen anteriorment, quan la seva aportació hagi estat exigida.
L'adjudicatari es compromet a modificar, a sol·licitud de TMB i en base a les seves necessitats internes de gestió, el sistema de facturació d’acord amb la normativa vigent. Els pagaments a subcontractistes i subministradors s’hauran de realitzar en els terminis i condicions establerts a la normativa de contractació pública.
A tal efecte TMB, en qualsevol moment del procediment, podrà requerir l’adjudicatari per a que aporti la relació detallada de subcontractistes i subministradors, amb les condicions relacionades amb el termini de pagament establertes, així com l’acreditació documental del seu acompliment.
Aquestes obligacions tenen la consideració de condició essencial d’execució, de manera que el seu incompliment pot comportar la imposició de les penalitats corresponents.
18. Finalització i/o resolució del contracte
Seran causes de resolució del contracte, les següents:
- La mort o incapacitat sobrevinguda del contractista individual o l’extinció de la personalitat jurídica de la societat adjudicatària.
- Per mutu acord entre TMB i el contractista.
- La demora en el compliment dels terminis per part del contractista i si el termini d’inici de l’execució del contracte és superior a dos mesos des de la data d’adjudicació.
- L’incompliment de les restants obligacions contractuals essencials. S’entendran com essencials aquelles obligacions imprescindibles i no accessòries per a l’acompliment del contracte.
- Incórrer, per part de l’adjudicatari, en alguna de les prohibicions de contractar amb el sector públic.
- Per incompliment del contracte o per no ajustar-se els seus subministraments, als seus terminis, condicions, característiques o horaris.
- Per irregularitats en el comportament del personal del contractista, sempre que no fos per causa de força major, que determinin la falta dels subministraments contractats durant més de dos dies consecutius o tres alternatius en l'espai de deu dies naturals, o la falta de cinc alternatius en el període de deu dies naturals.
- Per la comprovació per part de TMB de qualsevol omissió o incompliment de les normes fiscals, de Seguretat Social o de prevenció de riscos laborals.
- Per declaració de concurs o declaració d’insolvència en qualsevol altre procediment.
- Per impedir o no facilitar a TMB l’exercici de les funcions d’inspecció, vigilància i supervisió a què es refereix el present document.
- Les causes assenyalades en la normativa vigent.
- Altres causes assenyalades en la normativa aplicable.
19. Protecció de dades
De conformitat amb la normativa de protecció de dades de caràcter personal, tant TMB com l’adjudicatari, s’obliguen a acomplir els procediments i obligacions establerts en el mateix, en el cas de que en relació a l’objecte o per l’execució del contracte, hi hagi tractament de dades personals.
20. Normes d’aplicació
La relació entre TMB i els seus contractistes està sotmesa a la present normativa:
- La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
- La resta de preceptes de pertinent aplicació.
21. Jurisdicció i recursos
La Jurisdicció competent reconeguda per ambdues parts serà la dels Tribunals i Jutjats de la Ciutat de Barcelona.
Per a resoldre les qüestions relatives a l’execució i extinció dels contractes, serà competent l’ordre jurisdiccional civil al qual podran acudir els interessats.
Condicions generals de contractació menor aprovades per Comitè de Contractació en data 9 de gener de 2024.